FILM XX: Tko se boji ideologije?
02.12.2020. u 19:00 h srijeda
Program Film XX: Ženski filmski narativi sastoji se od filmskih ciklusa koji su fokusirani na reprezentativne redateljice koje su i dalje rijetka pojava u patrijarhalnom i falogocentričnom svijetu filma. Autorica koncepta i selektorica programa je Dina Pokrajac. Film 'Tko se boji ideologije?' prikazujemo u suradnji sa 13. Subversive Film Festivalom.
Tko se boji ideologije? / Who Is Afraid of Ideology?
Libanon/Kurdistan/Sirija, 2019., 51'
Režija: Marwa Arsanios · Scenarij: Marwa Arsanios · Fotografija: Mazen Hachem, Juma Hamdo · Montaža: Katrin Ebersohn · Produkcija: Mor-Charpentier (Sophie Delhasse)
U uvodnom djelu filma redateljica Marwa Arsanios stoji na kamenom puteljku i dok gleda u kameru postavlja sljedeća pitanja: „Što znači pripadati nekome mjestu? Što točno znači 'biti ovdje'? Što sve obuhvaćamo pod riječi 'priroda'? Na koga mislimo kada kažemo 'mi'?“ Ova politička pitanja proizlaze iz eksperimenata koje su poduzele žene u trima ratom pogođenim područjima. Prvi eksperiment odvija se početkom 2017. godine u planinama Kurdistana, gdje nas gerilske članice Kurdskog ženskog autonomnog pokreta pozivaju da iskusimo i promislimo prostor, biljke, preživljavanje, ekologiju i ekonomske bitke na drugačiji način. Taj misaono-refleksivni proces, kako nam kažu, proizlazi prvenstveno iz praktičnih preokupacija: Kako uspostaviti ciklus proizvodnje organske hrane? Kada je u redu posjeći drvo? Drugi eksperiment vodi nas u Jinwar, što doslovno znači „mjesto žena“. Riječ je o selu u Rojavi, u sjevernoj Siriji koje su izgradile i isključivo nastanjuju žene. Treći eksperiment vodi nas u kooperativu u dolini Bekaa koja se nalazi u blizini sirijske granice. Ovdje se formirala zajednica izbjeglica koji tretiraju dolinu kao svetište. U svim trima zajednicama kao ključno se nameće pitanje reaproprijacije zemlje i sredstava proizvodnje. Samo postavljanje tog pitanja kreira različite krajolike. Sve tri ekofeminističke strategije dovodi do svojevrsnog samoupravljanja, te stvaranja i transmisije znanja. Ovi fragilni no dragocjeni eksperimenti doimaju se poput stranica u herbariju – u njemu nailazimo na brižno prikupljene i rukom crtane biljke, koje su u filmu aranžirane kao tihi ali direktni manifesti.
Nagrade i festivali:
FID Marseille (2019) - Georges De Beauregard International Prize
Marwa Arsanios rođena je 1978. u Washington D.C.-ju a živi i radi u Beirutu. Marwa je umjetnica, redateljica i istraživačica koja proučava bliskoistočnu politiku dvadesetog stoljeća kroz suvremenu perspektive te uz fokus na odnose spolova, urbanizam i industrijalizaciju. Istraživanja provodi kolaborativno i interdisciplinarno.
Samostalno je izlagala u sljedećim galerijskim prostorima: Beirut Art Center (2017); Hammer Museum, Los Angeles (2016); Witte de With Center for Contemporary Art, Rotterdam (2016); Kunsthalle Lissabon, Lisbon (2015), Art in General, New York (2015). Također je sudjelovala u brojnim grupnim izložbama, uključujući Ten Years of Production Programme, Sharjah Art Foundation (2018); From Ear to Ear to Eye, Nottingham Contemporary, UK (2017); Home Return, Maxxi Museum, Rim (2017); Let’s Talk about the Weather, Sursock Museum, Beirut (2016); HERE AND NOW, Ludwig Museum, Cologne (2016); Thessaloniki Biennial (2015); Home Works Forum, Ashkal Alwan, Beirut (2010, 2013, 2015); Here and Elsewhere, New Museum, New York (2014); 55th Venice Biennale (2013); Meeting Points 7 – Ten Thousand Wiles and a Hundred Thousand Tricks, M HKA, Antwerpen (2013); In Other Words, nGbK, Berlin (2012), 12th Istanbul Biennial (2011) itd. Projekcije njezinih videoradova održane su u Centre Georges Pompidou (2011, 2017) te na Berlinaleu (2010, 2015).